"משפחתי הייתה יכולה להגיד כעת קדיש על קברי"

    הייתי נסער, הידיים שלי היו מלאות בדם של החייל הפצוע בזירה. אני לא רגיל לראות מחבלים מתים
    ישראל פריי No Comments on "משפחתי הייתה יכולה להגיד כעת קדיש על קברי"

    הפרקליטות הצבאית לא משלימה עם החלטת השופט לשחרור החייל היורה מחברון למעצר פתוח, וערערה על ההחלטה • בדיון נחשפה עדות החייל שהסביר כי חש בסכנה, וכי פעל ממצוקה • השופט דחה שוב את בקשת הפרקליטות והחייל לא ישוב לכלא

    צילום: Wissam Hashlamon/Flash90
    הייתי נסער, הידיים שלי היו מלאות בדם של החייל הפצוע בזירה. אני לא רגיל לראות מחבלים מתים
    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסערה הציבורית שהחלה במעצרו של חייל צה"ל שירה במחבל למוות במחבל בחברון, עת שכבר לא היווה סכנה – על פי הטענות – ומספר דקות לאחר שהאירוע הסתיים – מסרבת לגווע. תוך ניסיון להתנתק מדעת הקהל ולהביא ליציאת הצדק לאור, מנסים בבית הדין הצבאי שבקריה לחקור את הפרטים ולקבל הכרעות בתיק הנפיץ.

    בדיון שהתקיים הצהריים בתנאי מעצרו של החייל, הקריא עורך דינו חלקים מעדותו, בניסיון להשפיע על החלטת השופטים הצבאיים. "אם הייתה חגורת נפץ, הייתי בבית עלמין והיום אומרים קדיש עליי ועל המשפחות. לא הייתי יורה בו סתם אלא אם הייתי מרגיש סכנה ממשית, כשיש מצלמות מסביב. אני ראיתי אותו מזיז את היד ואת הראש, לא יריתי סתם. הייתי נסער, הידיים שלי היו מלאות בדם של החייל הפצוע בזירה". עוד טען בעדותו כי הוא "אינו רגיל להגיע לזירה ולירות במחבל, אני לא רגיל לראות מחבלים מתים. לימדו אותי: כשיש ספק – אין ספק".

    התביעה הצבאית מיהרה להתנגד לבקשת שינוי תנאי המעצר, ודחתה את עדות החייל בטענה כי עקב ממצאים שונים וראיות חדשות שבידיהם, דבריו אינם עולים בקנה אחד עם המציאות ואינם אמינים.

    כזכור, בשישי האחרון דחה בית המשפט הצבאי את בקשת הפרקליטות להארכת מעצרו בשבוע נוסף, וקבע על שחרורו למעצר פתוח בבסיס צבאי, בתנאים מגבילים. היום ניסתה הפרקליטות לערער על כך, בניסיון להשיב את החייל למעצר. עד כה לא התקבלה החלטה.



    0 תגובות